Σαν σήμερα, στις 5 Απριλίου του 2007 προσέκρουσε σε ξέρα και βυθίστηκε στην Καλντέρα το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond. Δεκαεπτά χρόνια μετά, το κουφάρι του πλοίου παραμένει στα νερά της Σαντορίνης, ως περιβαλλοντική βόμβα, αφού το μεγαλύτερο μέρος των 64,6 τόνων ντίζελ, 437 τόνων μαζούτ και 32,4 τόνων λιπαντικών ελαίων, που υπήρχαν στο πλοίο κατά τη βύθισή του, βρίσκονται ακόμα στις δεξαμενές του.
Οι πολίτες της Σαντορίνης, περιμένουν όλα αυτά τα χρόνια απαντήσεις για τη πραγματική κατάσταση του Sea Diamond, μιας και κανείς δεν γνωρίζει πόση ποσότητα πετρελαιοειδών έχει απομακρυνθεί, πόση πραγματικά παραμένει μέσα στο ναυάγιο, αλλά και πόσες ακόμα ρυπογόνες ουσίες εκλύονται στη θαλάσσια περιοχή γύρω από αυτό.Ο «Κόσμος» και οι άνθρωποί του συμπαρίστανται στους αγώνες των κατοίκων και των φορέων της Σαντορίνης και ρωτούν, αν έχουν γίνει και γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Καλντέρας από διαρροές υλικών όλα αυτά τα χρόνια.
Και ενώ το 2019 το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) αποφάνθηκε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας «έχει άμεση και αυτοτελή υποχρέωση» να απευθύνει πρόσκληση προς την πλοιοκτήτρια να κινήσει τη διαδικασία ανέλκυσης του Sea Diamond, πέντε χρόνια μετά, και παρά το πρόστιμο που υπεβλήθη από το ΣτΕ στο Υπουργείο Ναυτιλίας και στο Λιμενικό Ταμείο Θήρας, το Sea Diamond παραμένει βυθισμένο στα νερά του Αιγαίου.
Ο «Κόσμος» ζητά να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, το συντομότερο δυνατό, και θα εξετάσει το ζήτημα της παρέμβασης στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα προκειμένου η Ελληνική Κυβέρνηση να σταματήσει να είναι «συνεργός» σε ένα περιβαλλοντικό έγκλημα.