top of page

Πόσο «πράσινα» είναι τα ηλεκτρικά οχήματα;



Τα οφέλη που προσφέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία συμβάλλουν στην προσπάθεια αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, ποικίλλουν και υπερτερούν, σε βάθος χρόνου, σε σχέση με τα μειονεκτήματά τους.





Παρ’ όλα αυτά:


1) Τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν μπαταρίες λιθίου-ιόντος. Το λίθιο συγκαταλέγεται στις σπάνιες γαίες και η εξόρυξη αυτών εγείρει σοβαρές περιβαλλοντικές ανησυχίες, καθώς, μεταξύ άλλων, κατά την συγκεκριμένη διαδικασία εκπέμπονται βλαβερές ουσίες. Επιπλέον, το κοβάλτιο, που επίσης συγκαταλέγεται στις σπάνιες γαίες και είναι στοιχείο που απαιτείται για την κατασκευή των μπαταριών λιθίου-ιόντος, εντοπίζεται σε ποσοστό 70% των παγκόσμιων ποσοτήτων του στο Κονγκό, όπου για την εξόρυξή του εργάζονται πολλά παιδιά και συνολικά τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν γίνονται, στις περισσότερες περιπτώσεις, σεβαστά. Ακόμα, στην Αυστραλία, στην Αργεντινή, στην Βολιβία και στην Χιλή, που κατά κύριο λόγο συγκεντρώνονται μεγάλες ποσότητες λιθίου, οι εξορύξεις απαιτούν τεράστιες ποσότητες νερού, τις οποίες στερούνται οι αγρότες.


2) To ποσοστό ανακύκλωσης των μπαταριών λιθίου-ιόντος είναι πολύ χαμηλό, κατ’ εκτίμηση περίπου 2% - 5%. Ωστόσο, με περαιτέρω έρευνες και καινοτομία το ποσοστό ενδέχεται να αυξηθεί.


3) Η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων επίσης αποτελεί μείζον ζήτημα. Για την φόρτισή τους τα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να αντλούν, ιδανικά, ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και γενικότερα από «πράσινες» πηγές ενέργειας. Όμως, αυτό που τώρα συμβαίνει σε αρκετές χώρες είναι να αντλούν ενέργεια για την φόρτισή τους, κατά κύριο λόγο, από μονάδες, που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.

Σχετικά άρθρα:



bottom of page