Τον συναγερμό κρούει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας ΙΕΑ, καθώς σύμφωνα με έρευνα, η αυξανόμενη ζήτηση των SUV είναι η δεύτερη μεταλύτερη αιτία αύξησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως από το 2010 έως το 2018.
Συγκεκριμένα, το διάστημα αυτό, τα SUV διπλασίασαν το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά από το 17% στο 39%, με αποτέλεσμα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα SUV να τετραπλασιαστούν!
Tο 2010 κυκλοφορούσαν σε όλον τον πλανήτη 35 εκατομμύρια SUV, ενώ το 2018 ο αριθμός τους ξεπέρασε τα 200 εκατομμύρια! Σύμφωνα με την IEA, εκτιμάται ότι η αύξηση θα συνεχιστεί και στο μέλλον.
Aίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι τα SUV βρίσκονται πιο ψηλά στην κατάταξη από την βαριά βιομηχανία (σιδήρου, ατσαλιού, τσιμέντου και αλουμινίου), καθώς και από την αεροπορία και την ναυτιλία.
Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι εάν οι οδηγοί των SUV αποτελούσαν ένα έθνος, θα ήταν έβδομοι στην παγκόσμια κατάταξη για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα!
Η άνοδος, λοιπόν, των SUV εκμηδενίζει όλο το όφελος από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
"Και εμείς οι ίδιοι εκπλαγήκαμε από αυτά τα αποτελέσματα" δήλωσε η Laura Cozzi του ΙΕΑ.
Να σημειωθεί ότι πολλές χώρες αντιτίθενται στα SUV. Πρόσφατα, υπήρχαν διαδηλώσεις στο Βερολίνο για την απαγόρευση αυτών των οχημάτων, αφότου ένας οδηγός χτύπησε και σκότωσε τέσσερις πεζούς.
Τα SUV είναι πολύ πιο πιθανό να σκοτώσουν πεζούς σε τροχαία, ενώ αν και προβάλλονται ως τα πιο ασφαλή, οι οδηγοί τους έχουν 11% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν σε μια σύγκρουση, απ' ότι οι οδηγοί άλλων αυτοκινήτων.
Πηγή: The Guardian
Kommentare